Isnin, 7 Jun 2010

ARAH UNTUK BERJALAN.



Bila kita berjalan..
Kita akan nampak semua kejadian yang kita telah lalui...
Setiap jalan yang dipilih....ada penamatnye yang tersendiri....
Adakah Kita ada terpikir yang kita ni kuat untuk bertahan.

dalam hidup ini...
kita tidak pernah bersendirian.
sekurang-kurangnye kita ada teman yang menemani...
tidak kira teman seperjuangan...
teman sepermainan...dan juga teman untuk dipergunakan...
itu gunanya teman...

Kekadang bole membimbing kita....kekadang ada teman yang menjatuhkankan kita...

Sebagai manusia biasa...
Sudah menjadi lumrah dan nadi dalam diri ini menerima apa jua pujian , hinaan , cacian dan anugerah....

Semua itu bertujuan untuk menjadi kan kita seorang manusia...
Walaupun tidak sesempurna manusia yang perasan dirinya sempurna....
Sekurang-kurangnya kita ada pengalaman ....

Secara Tulusnya....

Aku sangat sayang pada semua orang.....tiak kira dia penghina , pemuji , pemalas , pembohong situasi dan apa jua "PE".....kerana aku faham...mereka juga manusia....aku pun manusia...
kalau nak menghukum aku dengan kelakuan buruk aku..hukum la...tapi aku takkan menghukum orang itu dengan kelakuan dia terhadap aku....aku serah kan pada tuhan kerana aku tak layak menghukum orang ...kerana aku sendiri pun penjenayah yang tidak berlesen di muka bumi ini...

Secara Jujurnya...

Seharusnya kita perlu jujur dengan perasaan sendiri ..walaupun kejujuran itu bole menikam kita balik...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan