Sabtu, 2 April 2011

TUHAN TIDAK BERASA GEMBIRA DENGAN AKU




Dengan setiap saat itu bergerak . aku sebenarnya dah malas nak berblog nie . Tapi entah la . Mayb bila asyik membaca blogger2 lain punya blog . Tetiba jejari nie rajin la plaknak menaip dan nak merepek dalam blog yang sudah lama tergendala nie .

Agak2 dah berapa hari dan berapa minit serta berapa saat ek aku tak membelanjakan ayat - ayat aku kat dalam blog aku nie .

ahhh lantak la....Aku sendiri pun masih tergendala lagi sekarang nie.....aku bukannya tidak ada masa nak meriwayatkan ayat2 aku dalam nie. Tapi niat untuk menaip dah tak ada . Hidup aku hanya dengan MUKA BUKU ( FACEBOOK ) sahaja.

Dammm U MUKA BUKU!!!!!!!

Untuk di jadikan sebuah cerita untuk entri kali nie . Secara suka paksa , hidup aku sekarang masih dalam keadaan tidak stabil . Masih mencari keje yang di anggap paling bagus dan memuaskan orang sekeliling aku .

Senang cerita belum sampai rezeki aku untuk memperoleh rezeki yang terbaik dalam hidup . Yela...hidup mesti mahu memperoleh rezeki yang halal dan yang terbaik untuk bakal awek , bakal isteri , bakal anak dan lain - lain lagi .

Bila di pikirkan balik , mayb tuhan tidak berapa gembira dengan prestasi aku sebagai umatnya . Mana taknya... solat pun masih lopong sana sini . e2 yang rezeki x masuk - masuk tu....

bermuhasabah diri la aku pasni . Pikir balik apa kelemahan dan ketabsubkan aku .

semua orang boleh cakap , rezeki tu ada dimana - mana .
Ayat macam tu lebih kurang sama dengan ayat :

" awek bersepah merata - rata , tapi nak cari yang sesuai dengan kita bergantung pada jodoh dari tuhan "

Sama la dengan rezeki untuk kita , rezeki tu bersepah , tapi kalau tuhan tak bagi dan xnak tunjuk jalan , Macam mana kita nak gapai dan peroleh rezeki tu .

Maka aku kena berfikir sejenak dalam 1 malam

SECARA TOLOLNYA :

" Aku menjadi bangang dan di cerca bila tidak memperoleh rezeki yang baik dan halal "


SECARA TULUSNYA :

" Mohon , berharap dan pasrah pada saat - saat di hadapan "


Tiada ulasan:

Catat Ulasan