Selasa, 4 Oktober 2011

PADA HARI ITU : AKU MENCARI JALAN

" Aku mencari jalan...."

Kehidupan yang berkecamuk sentiasa ada peraturan.
Peraturan yang sentiasa perlu diturut supaya akur.
Perjalanan aku mencari kehidupan memang sukar.
Aku cuba melihat dunia yang kalut tu dari sudutpandangan yang berbeza...
Secara logikal dan juga secara tak logik..

Aku mencari jalan untuk mencari teman...
Aku mencari jalan untuk memperbetulkan diri...
Aku mencari jalan untuk memaki hamun orang...
Aku mencari jalan untuk berkokok seperti ayam di pagi hari...
Aku mencari jalan untuk godeh sistem badan komputer..
Aku mencari jalan untuk menghasilkan jalan laluan aku...

Pada ketika aku mencari jalan...
aku di maki
Aku di puji..
aku di kritik...
Aku di beri habuan..
Aku di basuh..
Aku di tendang...

Semua pekara yang berlaku hanya pada hari itu...
Hari yang tak sanggup aku pikir dan aku pertanggungjawabkan...
Beban dunia pada hari itu...


SECARA SENGALNYA : Mungkin " pada hari itu " adalah hari ini....hari semalam....hari kelmarin...janji hari yang sudah berlaku....terlalu beban untuk di ingatkan..."


Tiada ulasan:

Catat Ulasan