Khamis, 15 April 2010

AKU , MOCCA , HUJAN DAN KAKI







Hari ini menyantaikan diri pada tempat yang tak sepatutnye aku lepak.
mungkin mahu mencuba sesuatu yang baru ( hahaha yang baru konon.....ayat menyedapkan hati lagi ). Ingat mahu lepak mamak tapi bila pikir asyik mamak je...." KETEPUAN"

Jadi untuk me"nyimple"kan keadaan ..... aku menaruh sedikit kertas-kertas berwarna ke arah kaunter starbuck. Sudah lama aku tidak lepak ke dalam warung ini.....Last aku menjejak kaki kedalam warung ini ketika awal tahun ari tu ( 2010 ) .

Yer menikmati hidangan yang telah diminta walaupun rasa hidangan itu mcm apa nta....mocca..bwat aku rasa loya....kenapa ek...mungkin sudah lama aku tak meratap minuman itu....gara-gara mamak aku sudah lupa rasa mocca yang sebenar.....

Sambil meratap mocca ..... aku melihat unsur-unsur jasad di luar sana....
mereka kehulu ke hilir menuju ke destinasi yang kaki mereka mahu pergi...
aku plak hanya duduk di atas kerusi kayu yang keras itu ambil mata melihat gelagat mereka....

pancaindera di muka aku melihat awan di balik cermin warung starbuck...

" gelap....awan akan menangis sebentar lagi......"

aku cepat-cepat bangkit ....
punggung aku terasa bebas semula dari kekerasan kerusi itu.....
aku pun telah menjadi jasad-jasad yang aku lihat sebentar tadi...
menuju ke destinasi yang aku ingin pergi....

daerah jay bee.....akan hujan sebentar lagi.....
kemana arah aku selepas ini.....patutkah aku membasahi tubuh aku dengan air hujan ?
memang satu persoalan yang tak patut aku soal kan...
yang penting tanya pada kaki...kemana dia mahu pergi....

:-)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan