Ahad, 18 April 2010

MONOLOG HARI MINGGU YANG " LONER "






Bangun je pagi hari ini....
aku menyambung keje yang tergendala semalam...

Semalam aku betul2 bz dengan keje yang aku bwat. Memerah otak untuk mengeluarkan idea dan ilham. Menggodeh sesawang ( web ) yang sesuai dalam mencetus karya yang sesuai dengan tema yang di kehendaki. Dari matahari diatas kepala hingga awan menangis ( hujan ).

Bila hujan, aku mengerakkan jasad aku dari warung starbuck itu menuju kat bus stop. Mula-mula hujan hanya rintik-rintik normal sahaja tapi di saat aku menjejak kaki di pondok bus . Rintik-rintik yang pada mulanya normal tiba-tiba menjadi teruja ( lebat ) .

" adeh....abis laptop aku mcm nie "

Kederasan angin pada waktu itu..agak-agak kuat....rintik-rintik hujan masuk kedalam pondok bus. Aku sudah kuyup kebasahan . Apa yang aku mampu hanya melindungi laptop aku dari rintik-rintik hujan tersebut. aku kena lindungi laptop tersebut kerana ada sesuatu yang penting untuk orang yang terpenting.

" sejuk gila..."

aku dah nampak transport yang perlu aku naik dan............

Sesudah tiba di tempat yang di panggil taman aku . hujan masih lagi turun dengan rintik-rintik yang normal. aku mahu ke CC ( cyber cafe ) untuk meneruskan kerja aku. Tapi terbantut kerana hujan .

8.00 pm. aku meneruskan kerja di rumah .
Dalam pukul 9.00 pm aku keluar sebentar mencari top up .
Aku keluar berjalan kaki sambil menikmati kesejukkan malam itu .

" sejuk nye ...."

Kedai banyak sudah tutup. Entah kenapa malam tu banyak pulak kedai close awal.
Nasib baik jumpa itupun kat jusco taman universiti.

Selepas balik aku menyambung kerja aku semula .
Dalam pukul 1 am aku keluar ke CC . Untuk mencari bahan. Tapi hanya sementara kerana .....

Oleh kerana aku banyak berjalan dalam kesejukkan ...
So hari ini aku terasa badan aku lemah dan sengal-sengal badan .
Pinggang aku sakit tak tahu kenapa ?
kepala aku berdenyut .

KEJE TETAP AKU BUAT.
hahahahahaha......

:-)





Tiada ulasan:

Catat Ulasan