Isnin, 14 November 2011

PADA HARI ITU : AKU DI MINTA MENUNGGU



" Aku di minta menunggu "

Di suatu sudut aku termenung sambil mendengar kata - kata dia.
Dia minta aku menunggu sampai aku mampu menunggu.
Pada mulanya aku tersentak dengan kata - kata menunggu.
Pada aku menunggu tu bukan satu impian.

Menunggu untuk beberapa tahun.
Menunggu untuk beberapa bulan.
Menunggu untuk beberapa minggu.

Terjejak - jejak saat aku menunggu.
Terjelas sudah aku mengharap sampai menunggu.
Emosi pada mulanya stabil tetiba jadi tugu

Jasad - jasad lain hadir tapi aku masih menunggu.
Terlalu banyak niat untuk di tuju.
hari - hari sudah jadi pilu.

Dia hadir ...
Dia kata aku dah kotakan niat untuk menunggu.
Dia undangkan kata - kata terima kasih
Lalu dia pergi bersama jasad yang dia sayang.

aku.....
Melihat sambil termanggu....
Ideotoriti menunggu sadis...


SECARA SENGALNYA : menunggu itu pekara yang menjemukan tapi kesabaran itu sesuatu yang membanggakan .



Tiada ulasan:

Catat Ulasan