Sabtu, 24 Julai 2010

BINTANG SIANG...BINTANG MALAM





Dulu aku selalu mengadap langit dimalam hari.
Mencari bintang yang betul-betul aku nampak...
Bila aku sudah nampak bintang itu...
Secara automatiknya hati aku akan berkata " hanya dia "
Pada bintang yang aku nampak itu....

Dulu juga aku selalu mengadap langit di siang hari..
Konon nya mahu mencari bintang yang aku betul-betul nampak...
Secara logiknya...
Tiada bintang di siang hari....
Tapi secara rohaninya....
bintang siang itu hanya ada pada diri manusia....

Pelbagai andaian yang boleh aku rungkaikan...
Pelbagai tafsiran yang boleh aku bangkitkan...

Kerana bintang aku bertemu dengan Cik FD , Cik FN dan Cik BY...

Cik FD bagi aku dia adalah " bintang kelip-kelip " kerana dia suka tngok bintang ....
Cik FN bagi aku dia adalah " Lolipop bintang malam " kerana dia muncul di malam hari....
Cik BY bagi aku dia adalah " Pari-pari si bintang pelangi " kerana karektar dirinya......

Namun bintang-bintang itu pergi mengikut waktu nya....

Secara tulusnya :

Aku amat sayang pada 3 bintang...

Secara Tololnya :

Aku anggap diri aku seorang yang gagal dalam bercinta...
dan pasti selepas ini aku takkan bercinta dengan bintang lagi.....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan