Sabtu, 24 Julai 2010

STANZA SI KASANOVA PENCEN



Sementara tengah menunggu train ni...
Aku nak kongsi sesuatu kat blog tergendala ni...
Sesuatu yang perlu aku kongsi...
Sesuatu yang perlu aku berceritera...

Ini kisah " Stanza si kasanova pencen "

macam mne aku nak mula ek....

Ceritanye begini.

" Semua orang pikir bila seorang laki itu kasanova...pasti telah di set kan minda yang laki kasanova itu seorang yang pandai mengayat perempuan......
Secara teorinya memang " ye" mmg pandai ayat perempuan .
Tapi bila di pikirkan balik secara ironinya mengayat perempuan itu merupakan satu anugerah yang diberi pada tuhan pada lelaki kasanova .

Secara nisbah nya hanya 1 : 10 lelaki yang mampu mengayat perempuan....
Itu bermakna tidak semua lelaki bole ataupun mengayat gadis-gadis di luar sana....

Seorang kasanova pada awalnya bermula dari seorang lelaki yang malu pada perempuan...
Tapi dengan anugerah yang tuhan berikan pada lelaki tersebut....
Seorang lelaki yang pemalu bole menjadi tidak malu ( berani ) bila berdamping dengan gadis....

Tapi Gadis-gadis di luar sana perlu berhati-hat kerana....
Setiap kasanova mempunyai niat yang tersendiri bila berdamping dgn gadis.
Kerana pendirian kasanova tidak tetap....

Ada kasanova wujud kerana nafsu...
Ada kasanova wujud kerana mahu membahagiakan gadis-gadis...

Terpulang pada individu kasanova tersebut dalam mentafsir diri mereka mcm mne...

Cuma satu je prinsip kasanova....
Jangan jatuh cinta....
Bila dah jatuh cinta....pasti jiwa kasanova tersebut akan jadi kacau ...
Bila dah bercinta pasti anugerah sebagai kasanova itu akan hilang...
" i meant it...."


Secara tololnya :

Aku amat benci diri aku yang dulu.....


Secara tulusnya :

Aku seorang pencinta wanita


Secara palatnya :

Aku benci kasanova palsu yang hanya pandai ayat perempuan kat facebook je....kalau berani ayat perempuan face 2 face la.....


P/s : apa seh aku merepek nie......




Tiada ulasan:

Catat Ulasan