Sabtu, 21 Ogos 2010

KETIDAKSTABILANNYA AKU DEK KERANA LAPTOP KU




Sudah berapa malam aku asyik tidor selepas sahur.
Itu tandanya nya aku sudah tidak normal lagi.
Manakan tidak ... mata aku asyik mengadap cermin laptop ini sahaja.
Mengadap kerja , mengadap anime , mengadap muka-muka awek kat facebook.
Ah.......Aku sudah tidak stabil lagi.
Waktu tido aku sudah di curi oleh laptop kesayangan aku ini.

Untuk menyeluk masa yang terluang pun seakan-akan sukar.
Padahal hari-hari aku on9 dan mengadap laptop ini.

Aku cuba untuk menyeluk masa untuk meng "Updated" kan blog ini tapi apakan daya....
Masa aku telah di cilok oleh laptop aku sendiri....
Entah apa jampi yang dia pakai aku pun tak tau....
aku sudah ketagih mengadap laptop dan facebook...
Ohhhh tidak.........tidak mahu ketagih...

Nasib baik waktu makan aku....
Nasib baik waktu mandi aku...
Nasib baik waktu solat aku...
Tidak di seluk oleh laptop ini...

Maaf laptop aku terpaksa kondem kau ari ini....
Aku sudah tidak tahan lagi....
Aku mahu merehatkan mata....
Masuk ari nie dah 3 minggu ( B4 puasa + after puasa +) aku asyik tido lewat...
Aku sudah tidak normal lagi....

Habitat aku semenjak dua..semenjak lima menjak ni...

5.00 am : sahur sambil ngadap laptop
6.00 am : solat ( oh tidak sama sekali aku solat ngadap laptop )
6.30 am : tido ~~~~~~~

zzzzZZzzzzZZzzZZzzZzZzZzzzZzzzzZZzZzZzz

2.00 pm : Baru bangun tido ( kedengaran mak aku membebel mengarah adik aku pergi
sekolah agama )
2.05 pm : buka laptop...ngadap laptop...

laptop.....laptop...laptop.....facebook..facebook....facebook.....

5.00 pm : tutup laptop tngok tv plak....( LAYAN CITE KOREA )

KorEa...KoRea...KoRea...koREa....

8.00 pm : buka laptop balik.....ngadap facebook....

5.00 am : sahur sambil ngadap laptop

Ahhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tiap-tiap ari aku mengalami situasi macam tu...
aku mahu kembali normal....

NORMAL...NORMAL......NORMAL.....

Secara kolotnya :

" aKu maHu tiDor DeNgan NyeNYaK NYe....."

Secara tulusnya :

" aKu maHu hirup uDaRa SeJuK dI waktu PagI......."



Tiada ulasan:

Catat Ulasan