Ahad, 29 Ogos 2010

SEWAKTU KETIKA DAHULU DI JOHOR BAHRU






Dari bangunan hingga la ke jalan..Bole dikatakan macam-macam ragam berlaku .
Dahulu kala sewaktu masih menuntut di kolej berhampiran ( sumpah aku takkan cakap nama kolej tu kat sini ) jalan ini bangunan ini bole dikatakan wajib untuk aku lalu dan untuk aku masuk. seolah-olah dah mcm tak ada jalan lain untuk aku lalu . Jalan tu jgak menjadi tempat aku turun dan naik bus .

Bertahun-tahun juga la aku lalu untuk masuk ke city square ( cs = orang JB ckp ) . Bertahun-tahun jugak la aku dan kawan-kawan aku cross zebra line tu nak p hardrock ( orang jb jgak ckp ). Tidak kira untuk menjamah di petang hari ataupun untuk berbuka di senja hari. Bole dikatakan port hardrock tu menjadi destinasi wajib kepada warga-warga jb jika mahu menyatap dan disantap .

Jalan itu dan lorong itu boleh dikatakan tempat aku menembak karya-karya bodoh aku. tidak kira karya statik untuk karya untuk kolej atau pun karya peribadi. Pernah satu hari aku menembak bersama member-member team aku . Buat keje gila . menembak sambil berdiri lama-lama di trafik light berhampiran dalam masa satu jam di tengah-tengah orang lalu lalang dan juga matahari seterik tidak kan . ( terima kasih kepada afif ...hahahaha kecian ko waktu tu )

Banyak lagi memori-memori lapuk yang berlaku kat jalan dan bangunan tu. Tapi tak bole cerita lebih-lebih kerana memori-memori lapuk dah banyak aku lupa. Kena duduk diam-diam baru aku ingat .

SeCaRA ToLoLnyA :

" aKu sudah teRLaLu Tua..MaKa MeMorI akU sudaH LaPuK "

SecaRa TuLuSnYA :

" BesT wOOOO MASa zaMAN KoLej dulu.....hahahahaha.."






Tiada ulasan:

Catat Ulasan